Titulní obrázek

Kia Sorento - evropská verze

Model Kia Sorento prošel restylingem a úpravou struktury karoserie. Jednalo se hlavně o tuhost materiálu, proto byla využita více vysokopevnostní ocel. Oproti premiéře modelu provedení pro USA jsou vizuální změny větší.

Registr vozidel: Aby bylo možné zaregistrovat nové či ojeté vozidlo do evidence, musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na úřadu doložit originál zelenou kartu. Každé vozidlo provozované na území ČR, musí být zaregistrováno dle trvalého (u cizinců dle přechodného) bydliště.

Proměnil se přední nárazník s vodorovnou větrací štěrbinou a naopak svislými mlhovkami, grafika předních světel a na masce najdeme více chromu. Samozřejmostí jsou diody. Naší verzi zůstalo více nelakovaného plastu ve spodní části. V porovnání s předchozím modelem pro starý kontinent je novinka agresivnější, ztratila kulatá světla do mlhy a výrazně byla modifikována i vzadu. Nabídka motorů čítá dvě zážehové a dvě vznětové jednotky. Benzinové představují ty s objemem 2,4 l a výkony 130, respektive 141 kW (176 nebo 192 k). Základní turbodiesel 2,0 CRDi dává 110 kW (150 k), větší 2,2 CRDi pak 145 kW (197 k). Tříapůllitrový V6 (206 kW/280 k) musíme oproti Američanům oželet.

Sorento se bude prodávat i nadále s pohonem jedné i obou náprav. Převodovky zůstanou také dvě: šestistupňový manuál i automat. Ten je doplněn o volbu tří jízdních režimů: Normal, Comfort a Sport. Litá kola mohou mít průměr až 19 palců. Výbava byla dále rozšířena o některé prvky, které dosud chyběly. Jedná se například o varování při neúmyslném přejetí jízdního pruhu (LDWS), detektor objektů v mrtvém úhlu nebo automatický parkovací asistent, který umí sám otáčet volantem. Sorentu svítí na cestu i xenonové světlomety.

Zlepšily se také interiérové materiály, ve větší míře byly použity ty měkčené, třeba na palubní desce a výplních dveří. Nový je přístrojový štít s displejem. Přední sedadla mohou být odvětrávaná a vyhřívaná. Dále najdeme v seznamu příplatků třeba klimatizaci se samostatným výstupem pro taktéž volitelnou třetí řadu sedadel či větší panoramatické střešní okno s elektrickou clonou. Sedmipalcový dotykový displej multimediálního systému zobrazuje nastavení vozidla, data audio přehrávače, slouží rovněž jako výstup navigace a zadní kamery. Výbavy se budou pochopitelně lišit dle konkrétních trhů. Sorento se Evropanům představí v Paříži a do prodeje se dostane hned poté.