Titulní obrázek

Recenze Kia Sorento

Z počátku výroby se na toto korejské terénní auto čekalo podle pořadníků. To se psal rok 2002, kdy na trh vstoupila první generace offroadu Kia Sorento. Někomu připomínalo Mercedes ML, jiný oceňoval jeho schopnosti a vybavenost pro jízdu v terénu.

Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.

První sorento vyčnívá nad svou tehdejší offroadovou konkurencí rámem podvozku a redukcí s jednoduchým ovládáním na palubní desce. Všechny verze měly tuhou zadní nápravu a pohon všech kol. U vyšších výbav šlo o trvalou čtyřkolku, nižší měly pohon všech kol připojitelný. Spousta zákazníků u poměrně levného sorenta oceňovala jeho schopnost táhnout přívěs těžký až 2,8 tuny. V roce 2006 model prošel lehkým designovým a technickým omlazením. Druhá generace na něj navázala o tři roky později.

Sorento první generace dokázalo oslovit prostorným interiérem a celkem bohatou výbavou. Zatímco v terénu se pohybovalo jako ryba ve vodě, na silnici už to tak slavné nebylo. Zub času se projevoval na korozi vedení brzdového potrubí a rámu vozidla. Občas se mezi závadami objevily problémy se vstřikovači a palivovými čerpadly u zmiňovaného dieselu 2.5 CRDi a také s automatickými převodovkami nabízenými od roku 2004. Další problémy se vyskytují v podobě škubání motoru v nízkých otáčkách – závada je zapříčiněna vadným EGR ventilem, tedy vadným zpětným spalováním výfukových plynů. Je nutné navštívit autoservis a nechat si přehrát software. Jedničkou mezi motory byl diesel 2,5 CRDi ve dvou výkonových verzích. Kromě něj se v nabídce objevily i tři benzínové agregáty, které však mají celkem vysokou spotřebu.