Titulní obrázek

Kia Rio třetí generace

Kia Rio se poprvé objevila v nabídce automobilky v roce 1999 a druhá generace následovala o šest let později. V těchto dnech tedy přichází generace třetí, která se od svých předchůdců liší úplně ve všem. Vzhledem k tomu, že se Rio prodávalo poměrně špatně, bylo potřeba udělat celou řadu věcí jinak a pokud možno lépe.

Výsledkem je zajímavě vyhlížející automobil, který se svými předky nemá společného vůbec nic. Prvním velmi výrazným rozdílem oproti druhé generaci je design automobilu. Opět se o něj postaral designérský tým, který vedl Peter Schreyer. Nové Rio navazuje na vzhledově velmi povedené sourozence, jakými jsou například Sportage nebo Optima. Mimochodem Kia získala hned několik ocenění za design v soutěži Automotive Brand Contest 2011. Vzhledem k tomu, že novinka má být globální, pracovalo se na jejím vzhledu jak v Evropě (konkrétně ve Frankfurtu), tak v USA. Stručně řečeno, Kia Rio se po stránce designu povedla.

Karoserie třetí generace dostala rozměry 4045 mm / 1720 mm / 1455 mm (délka/šířka/výška). V porovnání se Škodou Fabií, která danému segmentu co do počtu prodaných automobilů suverénně vévodí, je delší o 45 mm a širší o 78 mm a nabízí větší rozvor náprav. Fabia naproti tomu nabídne o 27 litrů větší zavazadelník. Rio disponuje základním objemem 288 litrů.

První dojmy z interiéru jsou jednoznačně pozitivní. Uvnitř panuje až překvapivě hodně místa, ale jak je u této automobilky zvykem, převládají tu kvalitně zpracované a trochu šedé plasty. Kromě designu sází výrobce také na nadstandardní výbavu, která zahrnuje kromě věcí typu multimediálního systému, startování tlačítkem, také například vyhřívaná sedadla, vyhřívaný volant, parkovací kameru nebo dokonce interiér kompletně čalouněný pravou kůží. 4 motory, 3 převodovkyPro začátek jsou připraveny čtyři motory: dva benzínové a dva naftové. Nejdostupnější pohonná jednotka v nabídce je čtyřválec 1,25 CVVT disponující výkonem 85 koní. Pokud by vám to nestačilo, můžete sáhnout po zážehové jedna-čtyřce CVVT (109 k). Pro příznivce nafty je připraven tříválec 1,1 CRDi (75 k) nebo agregát 1.4 CRDi (90 k). Standardem pro slabší benzín je pětistupňová manuální převodovka, ostatní jednotky jsou spojeny s šestistupňovým manuálem. Za příplatek 35 000 Kč si můžete pořídit k motoru 1.4 CVVT automatickou převodovku vybavenou pouze čtyřmi rychlostními stupni.

Kromě automatické převodovky lze připlácet také za systém ISG (start/stop), díky kterému by měla spotřeba klesnout o cca 0,3 l/100 km. Výrobce ovšem udává, že se Rio ve spojení s naftovým tříválcem dokáže dostat až na 3,2 l/100 km, a to v kombinovaném provozu. Jak je tohle možné? Kia nabízí ještě něco jako Rio „Greenline“, tedy verzi zaměřenou na ekologické zákazníky. Kromě systém ISG má takový vůz navíc aerodynamický paket, upravený podvozek a přepracovanou převodovku. Na našem trhu se oficiálně toto provedení neprodává, protože nižší spotřeba a produkce emisí není ze strany státu nijak zvýhodněna. Pokud se ovšem najde zákazník, který by si takové Rio chtěl pořídit, pak údajně není problém vůz individuálně objednat.