Titulní obrázek

Kia Optima Hybrid

Evropa se konečně dočkala modelu Kia Optima Hybrid. Již nějaký čas je novinka známa po celém světě, zatím jsem mohli vidět produkční verzi.

Namísto amerického 2,4 litrového motoru bude evropská Optima používat stejně jako korejská verze zážehový dvoulitr. Ale ani tyto dvoulitrové motory nejsou stejné. Ten evropský je naladěn na výkon 110kW a točivý moment 180 Nm a je spojen s elektromotorem s parametry 30 kW a 205 Nm. Celkový výkon 140 kW stačí pro zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy při spotřebě jen 5,4 l/100 km. Zajímavé je, že Kia k motoru montuje upravený šestistupňový automat a ne převodovku CVT jako spousta jiných výrobců.

Registr vozidel: Aby bylo možné zaregistrovat nové či ojeté vozidlo do evidence, musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na úřadu doložit originál zelenou kartu. Každé vozidlo provozované na území ČR, musí být zaregistrováno dle trvalého (u cizinců dle přechodného) bydliště.

Je to proto, že v automatu byl nahrazen měnič právě elektromotorem, což umožňuje velmi dobré dobíjení baterií při brzdění, stejně tak jako čistě elektrický pohon. Ten je možné využít až do rychlosti 100 km/h. Ještě je zde jedna podstatná změna oproti verzím z jiných koutů světa. Evropská Optima Hybrid má lithium-polymerové baterie, které mají o pětadvacet procent vyšší kapacitu, a přesto jsou o dvacet procent menší než baterie nikl-metal hydridové (NiMH). A Kia si je jimi tak jistá, že na ně bude poskytovat svoji tradiční záruku sedm let, nebo 150000 km. 

Optima Hybrid bude dostupná ve třech výbavách. V základu by měla mít solární panely na střeše, duální klimatizaci, tempomat, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí, Bluetooth a bezklíčkový vstup a startování. Ve vyšších výbavách nalezneme kožené potahy sedadel, vyhřívané a ventilované sedadlo řidiče, navigaci se sedmipalcovým displejem, couvací kameru, prémiový audiosystém, xenony a kontrolu tlaku v pneumatikách.